Special 鎌倉利々庵 (神奈川県鎌倉市)

久々に鎌倉へおでかけ。
(After a long time to go out to Kamakura.)

鎌倉に来たら行ってみたいお店に立ち寄りました。
(I stopped in the shop you want to go and you come to Kamakura.)

鎌倉利々庵です。
(It is KAMAKURA LILIAN.)


道沿いにあるので、そこまで迷いません。
(Since there along the road, you never lose until there.)


時期的に秋物真っ盛りですよね。
(But it is seasonal in autumn in full swing.)

店内に入ると・・・
(To enter the store and ...)


16時近かったので、ほとんど商品が残っていませんでした。
(Since 16:00 was close, did not remain almost commodity.)


写真もブレブレですみません。
(I'm sorry photos have been blurred.)

ベーグルも残念ながらありませんでした。
(Bagels also did not unfortunately.)


その結果、購入したのは、スリム抹茶とクロックムッシュ。
(As a result, it was purchased, slim green tea and croque monsieur.)

スリム抹茶は、抹茶生地に甘納豆やさつまいもダイスが練りこまれていました。
(Slim green tea, is beans and sweet potato dice in green tea dough had been kneaded.)

1個100キロカロリー以下ということでしたが、ふんわりしていて美味しかったです。
(We did that one 100 kcal or less, it was delicious and have fluffy.)

クロックムッシュは、ベシャメルソースがたっぷりサンドしてあって食べ応えがありました。
(Croque monsieur is, bechamel There was a meet and eat there was plenty of sand.)

しかも180円というお買い得な値段。
(Moreover, affordable price of 180 yen.)

全体的にお値打ちな商品ばかりでした。
(It was just good value products as a whole.)

次来るときは、もっと早い時間に来店したいと思います。
(When you next come, and I would like to visit to an earlier time.)






★★★☆☆---味
★★★★★---価格
★★★★☆---立地
★★★☆☆---雰囲気

(味→自分の好みの味か、価格→お得感、立地→利用しやすい駅か&駅からのアクセスや分かりやすさ、雰囲気→接客やお店の外装や内装)