Bagel File 139 ABUMI (東京都港区)

10分ほど歩いて、次のお店に到着。
(Walk about 10 minutes, I arrived to the next shop.)

一か月くらい前にオープンしたばかりのお店、ABUMIです。
(Shop just opened before about one month, is ABUMI.)

桜田通り沿いに看板が立っていました。
(Signs along Sakurada street stood.)


看板が立っている横の小道を入っていくとお店がありました。
(Signboard There was a go and shop on the side of the alley standing.)


店内には入らずに、買うシステム。
(To not enter the store, buy the system.)

しっかり屋根があるので、雨の日でも大丈夫でした。
(Since the firm there is a roof, it was okay even on rainy days.)


本日のおすすめパン。
(Today recommended bread.)


もちろんベーグル狙いです。
(Of course, it is bagels aim.)


くるみ生地のものや惣菜パンが結構多くありました。
(Thing and chip butty of walnut dough There were quite many.)


ベーグルは結構個性的なフレーバーが並んでいました。
(Bagel was lined with pretty unique flavor.)


購入したものは、味噌ベーグル、たらこベーグル。
(What was purchased, miso bagels, cod roe bagels.)

味噌ベーグルは、味噌とネギとチーズが中に入っています。
(Miso bagels, contains the miso and green onions and cheese.)

味噌の香ばしさとチーズのコクがバランスよかったです。
(Aroma and cheese flavor of miso is was good balance.)

ネギが入ることで和風感が出ていました。
(Green onion that Japanese feeling had come out in the fall.)

塩味はそこまで強くなかったので良かったです。
(Salty it was good because not strong up there.)

たらこベーグルは、表面にも中にもたらことチーズがありました。
(Cod roe bagels, even in also on the surface there was a cod roe and cheese.)

たらこの風味は香りほど強くないですが、生臭さもなく食べやすいです。
(If this flavor is not as strong as the smell, but I am easy to eat without any fishy smell.)

生地は全粒粉入りのようで、ひきは強くないものの、もちもち感がありました。
(The fabric is like a whole grain-filled, although the elasticity is not strong, there was a sticky feeling.)


試食用でくるみ生地のパンをもらいました。
(I got the bread of walnut fabric for tasting.)

素朴な風味の生地に、くるみが練りこまれていて、くるみの食感が良かったです。
(Fabric of rustic flavor, walnut is not kneaded, is walnut texture was good.)

ひきは弱めでした。
(Elasticity was weakened.)


大通りの裏にひっそりと佇むパン屋さんですが、店員さんも気さくにお話していただいたり、雰囲気の良いお店でした。
(It is a bakery that quietly nestled in the back of the main street, but the clerk or even I have you talk to friendly, it was shop good atmosphere.)

この後どこか回るんですかと聞かれ、歩いて白金まで行きますと答えたら、少し驚かれました。
(And I asked it whether I'm around this after somewhere, if you go up to Shirokane and answer to walk, I was a little surprised.)

逆に白金くらいの距離でまだよかったです。
(Conversely, it was still good at a distance of about Shirokane.)

通常ならきっと言えない距離だったはず・・・。
(It must have been sure to say not distance it would normally.)

ということで、このあと白金方面へ。
(That is, to this after Shirokane direction.)



公式HP  http://instme.com/profile/abumibakery


★★★★☆---味
★★★★☆---価格
★★★★☆---立地
★★★★☆---雰囲気

(味→自分の好みの味か、価格→お得感、立地→利用しやすい駅か&駅からのアクセスや分かりやすさ、雰囲気→接客やお店の外装や内装)